2015. máj 15.

Midnight in Paris (Éjfékor Páriszban)

írta: Ribár Dávid
Midnight in Paris (Éjfékor Páriszban)

Sziasztok!

A terítéken egy romantikus vígjáték van a jobbik fajtából. Könnyed falat, megmosolyogtat humorával és elkápráztat, hogy milyen érdekes témát boncolgat, de csak a végén lepődsz meg, hogy ja tényleg, nem is vettem észre, hogy erre a tanulságra játssza ki a film a történetet. Pedig milyen egyszerű.

Egy eljegyzett pár életébe kapunk bepillantást. A barátnő szüleivel üzleti úton vannak Párizsban, de a kapcsolatuk válaszúthoz ér mikor a vőlegénnyel érdekes dolgok történnek éjfélkor a francia főváros utcáin.

Egy tökéletesen Woody Allen film ez a romantikus komédia. Woody Allen rendezte és írta az forgatókönyvet. Az előbb említett filmes zseni gyakorlatilag 1969-óta jelentkezik minden évben egy saját filmmel és hozzá tartozó eredeti forgatókönyvvel. Minden évben! Elképesztő teljesítmény! Még akkor is, ha nem mindegyik sikerült okéra, de ha valaki szereti a mester stílusát, akkor körülbelül alkotásai 90%-ra minimum egy felfelé mutató hüvelykujjat lehet adni. Mai celluloid csodánk pedig kiemelkedik közülük, szenzációs történetével. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy sikerült a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában egy Oscar és egy Golden Globe szobrocskát is begyűjtenie. Woody Allenről köztudott, hogy szeret filmet csinálni kedvenc városaival a középpontban. 2011-ben Párizs volt a kiválasztott. A felvételek alapján csodás hely, a rendező csak a legszebb oldalát mutatta be. Nagyszerű munkát végzett az operatőr és a vágás is kifogástalan. A film engem a hangulatával fogott meg és ez nagyban a képi világon múlt, de hogy ne csak a technikai részt dicsérjem a kosztümök is el lettek találva. A főszerepet Owen Wilson játssza, meglepően jól. Kapott valamit a kezébe… tudjátok olyan… használható karakter, vagy mi a francot. Valószínűleg imádta a forgatást, hogy nem a tucat romantikus vígjátékok, sablon férfi szerepet kell eljátszani, hanem egy karaktert, aki képes a gondolkodásra. Szép munka Mr. Allen. Marion Cottilard karaktere szintén jól eltalált és kítünően alakít a művésznő. Tudom sokat mondogatom az ajánlókban, de szerintem ő is egy olyan színésznő aki nem kap elég figyelmet és elismerést, rendkívül tehetségesnek tartom. Elismert komoly színészek játszanak üdítő mellékszerepeket, egytől-egyig rajongtam értük. Rachel McAdams már nem volt ilyen szerencsés. Neki egy elég kidolgozatlan karakter jutott Wilson jegyeseként. Főleg azért szerepel a vásznon, hogy a film végén legyen egy kis konfliktus is. Nem is baj, a képernyő előtt ülve nem is vesszük észre hiányát, van elég sok más, ami lefoglalja figyelmünket és gondolatainkat. Spoiler nélkül elég nehéz bármit is mondani, de egy olyan dolgot használ ki az alkotás, amit szinte mindenki szívesen megtenne. Pont ezért lesz érdekes a téma szinte bárkinek. A 94 perces film hangulata remek, a poénok sziporkázóak és okosak, főleg párbeszédek és élethelyzetek a komikum forrása. A végső csattanó és tanulság is egyben, ugyan egyszerű, de okos. Nem kell rajta sokat csámcsogni, viszont sűrűn bólogatsz, hogy ja, tényleg így van.

Ha szeretnél egy romantikus vígjátékot megnézni, de unod már a sablon filmeket, akkor ez a te falatod. Ne szalaszd el! Viszont ha egy komolyan elgondolkodtató bonbont keresel, akkor ne ebbe kóstolj bele.

Dávid voltam, holnap találkozunk. Sziasztok!

Szólj hozzá

ajánló kritika film vígjáték romantikus bonbon Rachel McAdams Oscar Woody Allen Golden Globe Owen Wilson Midnight in Paris Marion Cottilard Ribár Dávid filmbonbon Éjfékor Páriszban